.

.

Thursday 21 November 2013

Pemerhatian admin setakat ini tentang penilaian pemain pinjam kita Aly Cissokho...

Unknown   at  23:23  No comments

Pemerhatian admin setakat ini tentang penilaian pemain pinjam kita Aly Cissokho :



1. Dalam beberapa match yang lalu . Admin mendapati beliau sememangnya "Dislike" ataupun tidak menyukai bermain sebagai Sayap Belakang apabila Liverpool menggunakan formasi 3-5-2 .



2. Pekara ini sememangnya jelas apabila team kita kalah dengan Arsenal tempoh hari yang mana gol pembukaan arsenal berjaya dihasilkan apabila Sagna berjaya "menglunyai" AC20 terdahulu sebelum buat Assist yang menghasilkan gol pembukaan Arsenal .



3. Tetapi semasa kita lawan Fulham yang mana kita menggunakan formasi 4-4-2 atau 4-2-2-2 . Keupayaan AC20 sebagai bek kiri yang kental jelaslah terpancar bak sinaran bulan purnama kerana kita boleh nampak keberkesanannya apabila beliau dengan selambanya bermain bertahan dan membantu bahagian serangan apabila adanya Coutinho di hadapannya .



4. Dari segi aspek persaingan kesebelasan utama , boleh dikatakan AC20 agak bernasib baik kerana kecederaan Enrique membolehkan beliau bermain sebagai bek kiri yang mana beliau tidak mempunyai pencabarnya . Hal in kerana walaupun Enrique mempunyai beberapa kelemahan sebagai bek kiri , namun beliaulah opsyen yang sesuai dalam kesebelasan utama Liverpool kerana beliau mampu membantu bahagian serangan dengan melakukan hantar lintang dari tepi dan ini sememangnya aspek yang kurang dikuasai oleh mamat yang memakai nombor 20 . Pendek kata , Enrique sememangnya boleh buat muka senyum kambing dengan keupayaan pencabarnya itu.



4. Namun begitu seandainya persembahan AC20 pada perlawanan seterusnya sememangnya cun sehingga mengalahkan kehebatan Abang legend Riise . Tidak mustahil beliau akan jadi pemain tetap Liverpool suatu hari nanti .



P/S : Bila difikirkan balik , admin rasa keupayaan beliau tak ada bezanya dengan keupayaan Dijimi Traore yang pernah tolong kita menang UCL 8 tahun yang lalu . Betul x ??.. Adeq_Suarez .







petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.