.

.

Monday 10 March 2014

-Glen Johnson, Dulu Kini dan Selamanya??? Ketibaan Glen Johnson di Anfield pada...

Unknown   at  19:23  No comments

-Glen Johnson, Dulu Kini dan Selamanya???



Ketibaan Glen Johnson di Anfield pada tahun 2009 daripada Portsmouh dengan harga £18 Juta, terlalu banyak andaian diberikan kepadanya.



-Imbas kembali-

Akhirnya Liverpool secara rasmi telah berjaya mendapatkan pemain pertahanan kanan Portsmouth dan juga England, Glen Johnson. Beliau merupakan pemain pertahanan kanan yang sedang meningkat naik selepas perpindahan beliau dari Portsmouth. Glen Johnson juga telah menjadi pilihan utama pengurus England terdahulu, Fabio Capello untuk mengisi slot pertahanan kanan skuad kebangsaan England.



Walaupun harga beliau dikatakan agak tinggi namun pengurus Liverpool, Rafael Benitez percaya Johnson pasti akan membantu Liverpool untuk membawa trofi Liga Perdana Inggeris ke Anfield. Rafa sememangnya tahu Johnson akan tetap memilih Anfield walaupun Chelsea dan City turut membuat bidaan ke atas beliau. Rafa Benitez cukup kagum dengan kebolehan mentaliti kemenangan Johnson dan beliau berharap Johnson akan menggunakan kelebihan yang sedia ada itu untuk membantu Liverpool. Bagaikan Sistem barter, perpindahan Johnson ke Anfield turut dibantu oleh yuran perpindahan Peter Crouch ke Portsmouth yang masih berbaki 7 juta pound.



Walaupun ada pihak yang berpendapat kehadiran Johnson bakal mengugat kedudukan Arbeloa sebagai pertahanan kanan Liverpool, saya masih berpendapat kita masih perlukan 2 pemain senior bagi slot pertahanan kanan. Rafa telah memberitahu, Liverpool masih mahu kekalkan Arbeloa dan Liverpool telah menawarkan kontrak baru kepada beliau. Kontrak ini masih di dalam perbincangan di antara pihak Arbeloa dengan Liverpool.



Namun dengan kontrak yang masih berbaki setahun dan peluang bermain yang lebih terhad, Arbeloa dijangkakan akan memilih jalan keluar dari Anfield. Rafa turut berkata, jika terdapat tawaran yang baik untuk Arbeloa, Liverpool pasti akan berminat untuk mengadakan perbincangan. Kemungkinan ini saya jangka akan membuka peluang lebih luas kepada pemain muda Liverpool, Stephen Darby yang bermain di posisi yang sama dengan Arbeloa dan Johnson untuk membuktikan kemampuan beliau di kesebelasan utama Liverpool.



Saya masih ingin melihat Johnson dan Arbeloa bersama-sama mengisi slot pertahanan kanan Liverpool, namun jika Arbeloa memilih untuk keluar maka Rafa sepatutnya memberi peluang kepada Darby seperti pemain-pemain muda yang lain. Kepada Johnson, Selamat Datang Ke Anfield dan diharapkan anda mempunyai kerjaya yang cemerlang di Liverpool!



-Terkini-

Glen Johnson telah meluahkan harapannya menandatangani kontrak baru di Liverpool, namun mendedahkan dia masih menunggu keputusan pihak kelab untuk membuka rundingan baru.



Perjanjian semasa Johnson memasuki tahun akhir pada musim panas ini, bermakna dia boleh membuka rundingan dengan pasukan luar mulai Januari depan jika beliau tidak menandatangani kontrak baru di Anfield.



Pemain berusia 29 tahun itu berkata bahawa pilihan utamanya adalah untuk kekal di kelab yang disertainya dari Portsmouth pada 2009.

"Saya suka setiap saat dalam lima tahun saya di sini dan saya suka tinggal di sini tetapi realitinya saya belum ditawarkan kontrak baru di mana-mana peringkat," katanya.

"Saya tahu sesetengah orang berkata Liverpool tidak mahu membayar gaji semasa saya, tapi saya tidak pernah mendengarnya. Tiada siapa yang datang kepada saya dari pihak Liverpool."



"Saya tak tahu situasi kelab sama ada mereka mahu memperbaharuinya. Jadi saya tak dapat buat apa-apa keputusan melainkan melihat kontrak saya tamat kerana tiada orang beritahu saya apa-apa yang berbeza."



Malah sejak kebelakangan ini, beliau sedikit mengalami kemerosotan prestasi... entah mengapa????

*£18 juta telah dibayar untuk Johnson pada tahun 2009.

Pendapat Anda, adakah kita patut mengekalkan beliau ???

a) Perlu diberi kontrak baru..

b) Jual jer..

c) Tolong..Tolong cepat sikit blaah...

d) Beli Defend baru untuk bagi saingan....



KPLM

Solah_pc10







petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.