.

.

Saturday 12 April 2014

Kita Sepatutnya Bersatu untuk Kejayaan Bersama-Sylvain Distin Sylvain Distin te...

Unknown   at  12:00  No comments

Kita Sepatutnya Bersatu untuk Kejayaan Bersama-Sylvain Distin



Sylvain Distin telah mengakui dia terkejut dengan sekelompok peminat Everton rela melepaskan tempat ke Liga Juara-juara bagi menghalang kelab musuh setempat, Liverpool daripada menjadi juara liga. Usaha Everton untuk tamat di kedudukan empat teratas telah menyebabkan dilemma buat peminat everton pada minggu-minggu terakhir musim ini.



Anak buah Roberto Martinez akan melayan kunjungan Manchester City di aksi terakhir mereka pada 3 Mei ini, mengetahui yang kemenangan ke atas City akan mengukuhkan peluang Liverpool menjulang gelaran liga pertama mereka sejak 1990. Hal ini demikian kerana MaN City dan Chelsea adalah dua Gergasi yang secara realistiknya mampu menghalang impian The Reds.



Manakala Everton hanya satu mata di luar kedudukan untuk kelayakan ke Liga Juara-juara Eropah. Mereka juga mempunyai baki satu perlawanan berbanding pasukan di tempat keempat, Arsenal.



Pertahanan tengah, Distin, 36, sangat mengimpikan bagaiman peminat Everton di malaysia, bangun di pagi hari untuk menonton kelab kesayangan mereka beraksi di Liga Juara-juara musim depan, namun telah terkejut mengetahui yang bukan semua orang di Goodison Park berkongsi impian yang sama. Dia berkata: "Kami telah berbincang tentang itu dan berkata: "Apa akan terjadi jika kita perlu menewaskan Man City untuk mara ke Liga Juara-juara, tapi disebabkan itu merupakan bonus kepada Liverpool untuk memenang liga di saat akhir?"



"Yang menariknya, ramai peminat yang rela melepaskan impian Everton untuk aksi terbaik di Liga Juara-juara asalkan Liverpool tidak memenang liga. Itu gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.



"Secara peribadi saya lebih rela untuk berada di Liga Juara-juara, kerna itu adalah impian saya dan kelab. Anda tidak boleh melepaskan peluang terbaik ini. Ia bagus untuk dedikasi bandaraya ini jika kedua-dua kelab berjaya mara. Saya rasa jauh di sudut hati kedua-dua peminat ini mahukan kelab mereka mara untuk kejohanan berprestj itu."



Hapuskan Sikap Hasad Dengki

ynwaMerseyside

MakeUsDream

kplm

solah_pc10







petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.