.

.

Friday 28 November 2014

6 ORANG YANG BERPOTENSI MENGGANTIKAN POSISI MIGNOLET Dengan prestasi tidak mene...

Unknown   at  16:59  No comments

6 ORANG YANG BERPOTENSI MENGGANTIKAN POSISI MIGNOLET



Dengan prestasi tidak menentu oleh Simon Mignolet di Liverpool, Januari ini mungkin bakal melihat salah satu daripada target Liverpool bakal menggantikan posisi Mignolet, dan salah seorang dari yang dibawah adalah yang begitu kuat dikaitkan sebagai pesaing Mignolet :



1) NOBERTO NETO - FIORENTINA



Pemain yang dikaitkan dengan perpindahan ke Liverpool, dengan kini kontrak beliau kian menghampiri penghujung apabila Neto dikatakan telah menolak tawaran untuk memperbaharui kontrak bersama Fiorentina. Terkini, beliau dikaitkan juga dengan kelab Itali, AS Roma.



2) PETR CECH - CHELSEA



Bintang Republik Czech ini masih lagi merupakan seorang pemain berkelas dunia, namun kedudukan beliau di pasukan kian terpinggir apabila bintang muda Belgium, Thibaut Curtois kian memenangi hati Jose Mourinho. Cech merupakan pemain yang boleh didapati dengan harga yang rendah, dan mampu memberi impak segera buat pasukan, turut menjadi buruan kelab jiran, Arsenal.



3) ASMIR BEGOVIC - STOKE CITY



Begovic merupakan pemain Stoke yang berada di tahun-tahun terbaik beliau, dan tentu sekali kini menarik minat dari kelab-kelab yang memiliki kelayakan European. Seorang yang memiliki kehebatan di udara di belakang back four, beliau boleh didapati dengan nilai sekitar £10m.



4) GUILHERME OCHOA - MALAGA



Hero di World Cup 2014, Guilherme Ochoa kini meniti hari-hari yang sukar bersama kelab Malaga, apabila beliau tidak mendapat tempat untuk beraksi bersama pasukannya kini. Seorang pemain yang boleh didapati dengan nilai yang rendah, dan persembahan beliai di Piala Dunia membuktikan kebolehan beliau.



5) MATTIA PERIN - GENOA



Digelar sebagai &039;the Next Gianluigi Buffon&039;, dan telah mendapat panggilan menyertai skuad senior Itali pada usia 21 tahun. Namun menjadi berisiko apabila pihak Genoa meminta £16m untuk pemain berusia 21 tahun ini. Namun, kualiti yang dimiliki mampu membuatkan dia sebagai penjaga gol berkualiti untuk jangka masa panjang bagi pasukan.



6) SERGIO ROMERO - SAMPDORIA



Seorang penjaga gol yang turut menyerlah ketika aksi di Piala Dunia, namun menjadi risiko berdasarkan aksi-aksi tidak menentu beliau sebelum Piala Dunia. Seabdainya perpindahan beliau berlaku, harapan supaya aksi beliau di Piala Dunia terus kekal akan menjadi perhitungan.



*Jadi siapa yang menjadi pilihan? Yang berpotensi untuk diperoleh kini Ochoa dan Romero memandangkan keduanya menunjukkan minat ke Liverpool, dengan Neto kini tertarik andai Roma melakukan bidaan ke atas beliau.



KPLM

YOP









petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.