.

.

Thursday 5 December 2013

Gerrard menyedari dia perlu bergerak lebih jauh ke bahagian sayap berbanding mus...

Unknown   at  21:37  No comments

Gerrard menyedari dia perlu bergerak lebih jauh ke bahagian sayap berbanding musim sebelumnya di bawah arahan pengurus Brendan Rodgers tetapi memberi amaran bahawa dia masih mampu untuk memberi ancaman ke gawang lawan.



“Jika anda bermain dengan pemain hebat, mereka membuat pergerakan yang bagus dan meletakkan diri mereka dalam posisi yang baik,” katanya merendah diri.



“Tugas saya dan apa yang pengurus mahu saya lakukan di posisi saya adalah cuba untuk mencipta dan menggerakkan permainan.



“Mungkin tugas saya semakin bertambah tahun ini tetapi saya masih boleh bergerak jauh ke kawasan lawan. Itulah yang ingin saya lakukan.



“Kami membuat latihan set piece. Ia sebahagian daripada permainan yang cuba saya baiki sepanjang karier, iaitu membuat hantaran sempurna ke gawang.



“Saya berjaya melakukan hantaran dengan baik, cuba mengumpan lawan, dan ia cuba disempurnakan penyerang dan pertahanan.



“Menurut statistik bola sepak, sumbangan gol menerusi set piece memang penting dan mampu mencorakkan kedudukan anda sama ada mampu menang dan juga menentukan di mana pasukan anda pada penghujung musim.



“Penting untuk kami menjaringkan gol menerusi set piece tetapi juga memperkemaskan permainan dan menjadi lebih agresif dan keras apabila mempertahankan gawang kami.”



Sumber: Harian Metro







petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.