.

.

Friday 20 December 2013

Liverpool Vs Cardiff City (preview ringkas) Liverpool akan melayan kunjungan...

Unknown   at  22:07  No comments

Liverpool Vs Cardiff City (preview ringkas)



Liverpool akan melayan kunjungan Cardiff City dalam pertembungan yang boleh membawa Liverpool kembali ke puncak liga sekiranya mencatatkan kemenangan.



-PRESTASI PASUKAN



Liverpool

Liverpool berada pada tahap prestasi terbaik selepas kembali bangkit daripada kekalahan mengejut 1-3 kepada Hull City.Dalam tiga perlawanan berikutnya Liverpool memenangi kesemua perlawanan dan mencatatkan 14 gol dalam proses tersebut.Dan jika kita meninjau prestasi Liverpool sebagai tuan rumah dalam empat perlawanan terakhir,kita akan mendapati skuad The Reds telah menjaringkan sekurang-kurangnya 4 gol dalam setiap satu daripada perlawanan tersebut.



Cardiff City

Cardif pula berada pada tahap prestasi terburuk sejak memasuki Barclays Premier League.Sebelum kemenangan mereka kepada West Bromwich Albion minggu lepas,Cardiff tidak pernah mencatatkan sebarang kemenangan sejak &039;Welsh Derby&039; mereka dengan musuh setempat Swansea City pada 3 November.



-FAKTA MENARIK



1.Perlawanan terakhir Liverpool dan Cardiff City hadir pada final Capital One Cup 2012 di Wembley,dengan Liverpool ketika itu di bawah kendalian Kenny Dalglish muncul juara dengan penentuan penalti.

2.Ini merupakan pertembungan liga yang pertama di antara kedua kelab ini sejak Desember 1959 yang mana ketika itu Cardiff muncul pemenang dengan jaringan selesa 4-0.

3.Jumlah jaringan gol Luis Suarez musim ini mengatasi jumlah gol keseluruhan skuad utama Cardiff City.



-BERITA PASUKAN



Liverpool

Liverpool kelihatan akan mengekalkan kesebelasan utama yang mengalahkan Spurs dengan jaringan selesa 5-0 baru-baru ini.Jon Flanagan dilihat akan kekal mengisi posisi bek kiri setelah mempamerkan satu lagi persembahan mantap.Daniel Sturridge,Jose Enrique dan kapten Steven Gerrard kesemuanya dijangka akan kembali selepas tahun baru.Sebastian Coates pula masih lagi berehat panjang.



Cardiff City

Setelah mencatatkan kemenangan pertama dalam 6 perlawanan terakhir,bos Cardiff Malky MacKay juga dijangka akan mengekalkan kesebelasan utamanya.Bekas pemain Liverpool Craig Bellamy juga mungkin akan berada di bangku simpanan sekiranya sempat sembuh daripada kecederaan.



-WATAK UTAMA PASUKAN



Liverpool (Luis Suarez)

Hampir mustahil untuk tidak memperkatakan tentang bintang daripada Uruguay ini.Dengan 18 gol daripada 27 perlawanannya dalam tahun 2013 hadir di Anfield,Suarez terus memberikan masalah kepada pertahanan lawan.



Cardiff City (David Marshall)

Jika Cardiff mahu mengharapkan sesuatu daripada prlawan ini,mereka perlu berharap kepada penjaga gol daripada Scottland ini beraksi cemerlang.Marshall mempunyai kempen yang baik dengan mencatatkan 5 &039;clean sheets&039; dengan kadar purata bolos 1.4 gol dalam satu perlawanan.



-RAMALAN PERLAWANAN



Admin tak mahu terlalu yakin dengan mengatakan kita sekali lagi akan berpesta gol (kekalahan mengejut kepada Hull masih lagi menghantui fikiran).Admin cuma mengharapkan kita mampu meneruskan prestasi terbaik dan mengekalkan momentum kemenangan.Jadi kemenangan 2-0 mungkin sudah memadai.



sumber : EPL Opta Statistic



KPLM Wasabi







petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.