.

.

Friday 7 February 2014

Bekas Pengadil Bongkar Rahsia Ferguson!! Bekas pengadil EPL, Inggeris Dermot Ga...

Unknown   at  07:37  No comments

Bekas Pengadil Bongkar Rahsia Ferguson!!



Bekas pengadil EPL, Inggeris Dermot Gallagher mendedahkan Alex Ferguson pernah cuba memintanya untuk menangguhkan perlawanan Manchester United, kerana ia akan memberi pasukannya peluang yang lebih baik untuk memenangi gelaran.



Ferguson dikenali kerap memberi tekanan terhadap para pengadil sepanjang rejimnya sebagai pengurus United, dan dia sering menunjuk-nujuk jam tangannya, memberi isyarat bahawa semestinya masih ada banyak masa sebelum perlawanan tamat ketika United memerlukan gol.



“Saya masih ingat ketika saya pergi ke Old Trafford pada akhir musim. Manchester United perlu bermain tiga perlawanan dalam seminggu, dan saya mendapat tugas memimpin perlawanan pada Isnin yang merupakan hari cuti.” kata Gallagher kepada Sportlobster TV.



“(Perlawanan) itu diwarnai hujan dan Fergie menarik saya ke tepi dan berkata ‘bantu saya, tunda perlawanan ini.”



“Saya bertanya mengapa dan dia berkata ‘Tidak ada yang cergas untuk perlawanan ini dan EPL akan memperpanjang musim. Kami akan memiliki peluang lebih baik untuk memenangi pertlawanan, dan kami akan memenangi liga di Old Trafford’.”



"Apabila rehat United tertinggal dan padang seperti kolam renang. Ketika kami keluar dia berkata, &039;Saya tahu kami tertinggal 1-3 tetapi mohon tundalah perlawanan, kami boleh melakukannya di sini&039;."



"Mereka mampu menyamakan kedudukan menjadi 3-3 dan pada minit terakhir Dennis Irwin berlari menuju kotak (penalti) dan terjatuh di depan Streetford End, dan saya hanya boleh memberi sepakan gol."



"Pada masa perlawanan berakhir Fergie berlari melintasi padang dan berteriak kepada saya dengan marah. Isteri saya berkata, &039;Fergie berhak berjumpa anda mengenai penalti yang tidak dia peroleh.&039; Saya berkata kepadanya bahawa dia (Ferguson) tidak menyebut mengenai penalti."



"Dia kemudian bertanya kepada saya mengapa dia (Ferguson) merentasi padang untuk berjumpa saya. Kebenarannya adalah dia berlari dan bertanya kepada saya sama ada saya akan pergi untuk makan malam pada malam itu. Saya berkata &039;Tidak&039; dan dia bertanya &039;Mengapa kita menamatkannya begitu cepat &039;?"



*Maaf kalau ada yang tak faham, terlalu panjang admin terpaksa guna &039;google translate + edit&039;







petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.