.

.

Monday 3 February 2014

Toure bertanggungjawab sepenuhnya terhadap kesilapan di separuh masa kedua selep...

Unknown   at  14:53  No comments

Toure bertanggungjawab sepenuhnya terhadap kesilapan di separuh masa kedua selepas Simon Mignolet menghantar bola kepadanya.



Seri yang mengecewakan itu juga bermaksud Liverpool membazirkan peluang untuk mereka kukuhkan kedudukan mereka di tempat ke-4. Kini Everton di belakang cuma 2 mata.



"Hantaran dari saya itu memang sangat-sangat teruk," Toure memberitahu ECHO.



"Awak perlu lakukan pilihan yang betul, dan hari ini saya telah melakukan pilihan yang salah.



"Memang bola itu bola saya. Saya sepatutnya hantar kepada pemain kita, tapi saya hantar kepada penyerang(nya).



"Saya tak nampak dia (Anichebe). Saya sepatutnya hantar bola tu pada Cissokho di sebelah tepi.



"Saya tak terkejut dapat bola dari Simon sebab memang itu cara kami bermain.



"Saya lakukan hantaran yang teruk. Saya tak tahu kenapa saya hantar kan bola itu ke tengah padang. Ianya memang gila.



"Saya kecewa untuk diri saya dan juga untuk pasukan. Sangat berat untuk diterima, terutamanya saya, sebab kami bermain dengan baik.



"Susah nak cakap apa yang kami perkatakan di bilik persalinan tapi pengurus tahu betapa kecewanya saya. Kesilapan saya dah letakkan pasukan di situasi yang sukar.



"Memang perlawanan semalam sengit, tapi saya rasa persembahan kami baik.



"Sepatutnya kami boleh menang 1-0. Selepas United dan Tottenham jatuh mata, kami pula terlepas peluang. Tapi musim ini panjang, kami cuma harus elak dari melakukan kesilapan-kesilapan sebegini.



"Bila kita buat salah, penting bagi kita untuk belajar darinya dan bermain dengan lebih baik.



"Saya dah banyak lakukan kesilapan dalam hidup saya dan saya masih lagi belajar darinya setiap hari. Saya akan belajar dari kesilapan ini." - Kolo Kolo Toure



kplm shankly







petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.