.

.

Saturday 15 March 2014

Bolehkah Brendan Rodgers dinobatkan sebagai pengurus berkelas dunia? Daniel Stu...

Unknown   at  18:53  No comments

Bolehkah Brendan Rodgers dinobatkan sebagai pengurus berkelas dunia?



Daniel Sturridge telah pon memberikan pujian kepada bosnya itu.Sturridge menyifatkan Rodgers sebagai seorang pengurus berkelas dunia dalam satu temuramah bersama akhbar Daily Mail.



Sturridge percaya bahawa kepercayaan yang diberikan kepadanya oleh Rodgers merupakan faktor utama yang membantu dirinya menghasilkan aksi terbaik di atas padang.Musim ini Sturridge telah pon menjaringkan 18 gol liga daripada 20 penampilan,yang bermakna dia ketika ini berada di kedudukan kedua penjaring terbanyak BPL di belakang rakan sepasukan Luis Suarez yang telah menjaringkan 24 gol liga musim ini.



Sturridge berkata "Dia (Rodgers) memberikan kepercayaan kepada saya,dia seorang jurulatih berkelas dunia,dia sangat mengagumkan dan dia juga merupakan seorang pakar taktikal.Mentaliti anda berubah apabila bekerjasama dengan Rodgers dan lebih lama anda bersama dia lebih banyak perubahan yang akan anda rasai."



Mungkin ada yang akan mempertikaikan bahawa Rodgers masih lagi tidak layak untuk dinobatkan sebagai pengurus bertaraf dunia kerana dia tidak nempunyai apa-apa kejayaan besar di peringkat tertinggi.



Biarpon dia masih lagi muda untuk seorang jurulatih,berusia 41 tahun,Rodgers telah menerima banyak pujian kerana telah membawa perubahan positif kepada pasukan Liverpool dalam jangka masa yang singkat.Rodgers mengambil alih pasukan yang menamatkan liga di kedudukan ke lapan dan membawa mereka menamatkan liga di kedudukan ke tujuh pada tahun berikutnya.Tapi peningkatan mendadak yang telah dilakukan Liverpool musim ini sehingga mampu menjadi pencabar kejuaraan liga yang benar-benar menaikkan reputasi Brendan Rodgers.



Ada yang akan menyatakan bahawa faktor ketiadaan bola sepak eropah (Champions League & Europa League) yang menjadi punca Liverpool berada di tahap ketika ini.Tapi sukar untuk kita tidak menghargai perubahan yang dilakukan Rodgers untuk Liverpool setakat ini,dan ramai yang akan mempunyai kesukaran untuk menamakan pengurus yang mampu melakukan tugas sebagus Brendan Rodgers dalam jangka masa yang singkat.



Liverpool turut mempamerkan aksi hebat dalam perlawanan-perlawanan besar seperti kemenangan 4-0 ke atas Everton dalam Merseyside Derby,5-1 ke atas Arsenal di Anfield dan juga 5-0 ke atas Spurs di White Hart Lane - semuanya berlaku dalam musim ini.Ada juga yang menyifatkan Liverpool kurang bernasib baik semasa kekalahan kepada Chelsea dan Manchester City tempoh hari.



Jika Rodgers masih lagi belum berada dalam kelompok pengurus bertaraf dunia,dia sudah semestinya mempunyai masa yang cukup untuk membuktikan kemampuan dirinya kerana dia kelihatan mempunyai masa hadapan yang cerah.



Dan siapa tahu?dia mungkin akan berada dalam kelompok pengurus bertaraf dunia apabila musim ini berakhir dengan trofi kejuaraan BPL dalam trofi kabinetnya sebagai bukti! - Hanya masa yang akan memberitahu.



IBRWT



KPLM Wasabi







petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.