.

.

Saturday 19 April 2014

Preview perlawanan pilihan BPL. CHESUN (Stamford Bridge 19/04/2014) key battle...

Unknown   at  08:26  No comments

Preview perlawanan pilihan BPL.



CHESUN (Stamford Bridge 19/04/2014)

key battle



1. Pertahanan Sunderland vs Striker Chelsea

Dari segi taktikal , chelsea pasti tidak suka untuk berhadapan dengan pasukan yang menggunakan tight man to man marking. Di etihad , Sunderland menggunakan taktikal pertahanan menarik cuma masalah mereka ialah aspek teknikal. Pemain pertahanan mereka mudah letih (faktor usia) bila menuju ke akhir perlawanan. Temph hari ,Manone sepatutnya boleh menyelamatkan 3 mata di etihad. Selain itu Sunderland pasti akan bermain defensive dengan meletakkan defensive Midfielder yang bermain cukup deep di belakang. Mereka akan cuba berada di belakang bola , sat back dan cuba lakukan counter attack. Mereka datang utk tidak kalah dan klau ada peluang menang mereka akan bertahan.

Striker Chelsea bukanlah yang terbaik di BPL. Mungkin Demba Ba akan beraksi dengan Etoo di belakang sedikit. Ketiadaan Hazard bermaksud chelsea mungkin akan tampil dengan Salah. Diamon formation mungkin digunakan dengan skuad yang ada



2. Battle di Midfield.



Sunderland tahu kekuatan Chelsea ialah di tengah padang . Pemain tengah banyak meyumbag/berkongsi gol. Oscar Willian mahupun Salah atau Schurrle memiliki keupayaan menjaringkan yang tinggi.

Catermole dan Colback mungkin akan beraksi sebagai duo defensive Midfielder dengan Colback bermain box to box bila perlu. Larsson mungkin akan bermain di CMF /AMF . Giacherini dan Johson akan bermain wide .Kecemerlangan Giacherini di etihad tempoh hari adalah faktor penting untuk menjadi punca gerakan di atas. Walaupun Poyet gemar menggunakan Borini di flank kiri tapi aksi Giacherini tempoh hari ketika seri di etihad mungkin sebab kenapa Borini disimpan.



3. Closing Down Narrow di defend dan Quick Counter.



Ingat lagi taktikal Atleti?? Sundeland patut pakai bila diserang , alihkan serangan chelsea ke sayap , kerana chelsea cuma skor 6 gol saja dari bola cross. Bila berjaya memenangi bola tinggi , gunakan kelajuan Adam Johson atau Jack Colbak untuk counter Attack.



4. Borini Atau Wickham, ??



Dia mungkin pilihan trbaik untuk perlawanan besar . Dia kerap menjaringkan gol untuk sunderland di perlawanan penting tak kisah dari starting 11 atau bangku simpanan. Menyingkirkan Chelsea dari Piala Liga. Borini mungkin merasakan perlawanan ini adalah perlawanan khas untuk Liverpool dan cuba membantu Liverpool menjarakkan diri dari Chelsea.

Wickham , penjaring 2 gol di etihad ada masalah konsistensi . Dia pemain yang fizikal , tapi pertahanan Chelsea pula lagi fizikal.



5. Chelsea Ovelapped dan extra man...



Dah banyak kali kita lihat bek sisi chelsea akan melakukan overlapped dan menjaringkan gol bila pasukan mereka buntu terutama Ivanovic. Matic akan menjadi extra man dan pressing high jika sunderland terlalu defensive.



6. Set Pieces Play



Walaupun rekod chelsea tak bagus dari segi cross pada open play , namun rekod gol melalui set pieces terutama corner seakan akan sudah sebati dengan mereka. Pertahanan seperti John Terry , Cahill dan Ivanovic kerap memberikan impak luar biasa dalam situasi ini. Sunderland dengan big man defender seperti O shea, Vergerini dan Brown pula bukan mudah nak ditewaskan jika in-form , cuma chelsea memiliki sedikit kelebihan dalam aspek ini.Sunderland mempunyai supplier death ball situatuion yang bagus seperti Johson , Larsson . Wickham pula sangat fizikal dan kalau terlepas memang dia berpotensi menjaringkan gol dari situasi ini.



Itu rumusan awal saya ,yang pasti Sunderland jangan memegang bola lama di kawasan centre circle kerana Chelsea sangat bijak dalam memenangi bola di kawasan itu . Keluarkan bola serta merta ke bahagian sayap . Posession football tak mungkin dapat Sunderland lakukan dengan ambience di Stamford Bridge dan kualiti midfielder yang mereka ada.

Rumusan saya,secara jujur ,saya katakan Chelsea menang semua aspek di atas kertas. Sunderland bak kata Poyet , perlukan keajaiban untuk menang atau curi mata.

Tapi Sunderland ada Proper Striker.

Chelsea pula banyak bergantung kepada sumber dari Luar lingkaran striker untuk buat goal dan melepaskan bolos yang sedikit.

So ini bukan game mudah jutk chelsea dengan limitasi dalam memilih kesebelasan kerana mengambil kira perlawanan CL. Mereka perlu key player yang fit dan free injury untuk menenatang Atletico lebih lebih lagi Hazard masih injured.



Minggu lepas lawan city , minggu ni chelsea , minggu depan sunderland relaks sikit lawan team midtable yang terkenal dengan pemain lagenda no.7 .



ramalan Anda???

kplm

axello







petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.