.

.

Sunday 20 April 2014

Tactical Preview Norwich Vs Liverpool NORLIV Carrow Road Misi menjarakkan diri...

Unknown   at  15:09  No comments

Tactical Preview

Norwich Vs Liverpool

NORLIV

Carrow Road



Misi menjarakkan diri 5 mata dari Chelsea....



Liverpool kehilangan 2 key player yang menyebabkan option untuk bermain diamond adalah sukar. Liverpool juga sukar untuk menggunakan fluid tactical kerana henderson digantung.

Pada pendapat saya taktikal terbaik ialah 4-2-1-2-1...

Gerrard akan bermula di deep bersama Lucas dan Allen di CMF.

Coutinho seharusnya sentiasa di belakan Suarez dengan mengaktivate satu winger saja iaitu Sterling. Taktikal ini selalu digunakan Arsenal.

Norwich pasti akan bermain Target man dengan Gary Hooper akan mneggunakan fizikalnya untuk mengatasi pertahanan Liverpool.



Fokus perlawanan.



1. Snodgrass dan Sterling...

Snodgrass akan bermain sebagai wing , Namun dia akan cuba masuk ke dalam kotak bila berpeluang. Dia memiliki keupayaan menyimpan bola dan merembat dari luar kotak.Di sayap lagi satu Redmond akan bermain sebagai winger klasik .Dia akan membawa bola ke penjuru dan melepaskan cross.



Srerling juga seperti peranan Snodgrass , dia akan berada di tepi dalam off ball situation dan masuk secara diognal kedalam kotak bila mendapat bola. Dia memilki shot ration lebih baik dari Coutinho , sebab itu dia lebih sesuai di final third berbanding PC10.Ketiadaab Sturridge bermakna peluang Sterling berada kerap di zon gol.



2. Norwich Sat Back and Counter Attack..



Norwich menganggap ini pertarungan hidup mati. Mereka akan menyerap asakan Liverpool dan cuba bermain keras untuk memenagi bola. Fer ialah pemain penting dan dia akan menjadi key player untuk mengkordinasi midfield dalam versi bertahan . Dapat bola , lalu hantar ke sayap terutamanya Snodgrass.

Bila menyerang Norwich akan menggunakan long ball pass.Ini meyebabkan merka tak compact dan jarak antara mereka cukup luas dan sengaja di&039;widen&039;kan. Ini membolehkan pemain belakang tidak terlalu ke atas dan mendesak

winger dan seorang Attacking Midfileder membantu CF. Jika Liverpool berjaya merampas bola , Liverpool harus menggunakan ruang di kawasan kosong itu secepat dan sebaik mungkin.



3, Liverpool Pressing Line



Defensive play yang kemungkinan digunakan Norwich harus dipressing high oleh Liverpool . Gerrard dan Allen harus masuk ke chanel dan contain pemain Norwich dengan baik. Untuk memberi ruang kepada Johnson bermain wing kanan , Sterling harus ke kiri untuk swap wings . Kelebihan bila ada Lucas , dia akan berada di DMF area untuk shielding back 3..



4. Peranan Gerrard dan kehilangan Hendo



Hari ini jika Lucas bermain , Gerrard akan bermain lebih kepada playmaker dan attacker. Namun dalam sistem QB Gerrard akan menolak Lucas dan allen ke pressing line . Lucas pernah dieksperimen Brendan untuk bermain di Right Centre Midfielder ketika masuk menentang City . Nampak ok jugak la . Nasib baik la dia penah main sistem ini sikit sikit. Gerrard bermain Quarter Back dalam lingkaran back 3 dalam sistem 3-5-1-1. Gerrard yang enjoy dengan deep-lying mifield sejak 2 bulan ini pasti akan gemar untuk berada di situ.Ini kerana BR ingin memanipulasi long pass berhantu Gerrard dalam posisi vision yang luas.Persoalannya mampukah Lucas menjadi Link up terbaik di atas Gerrard. Walau tak sebaik Hendo , level good pun ok la Lucas.



5. Liverpool Fluidity...



Dengan Kehilangan DS dan JH, lupakan diamond. Sturridge mungkin start dari bench , tapi harap kita tak desperate nak kerah dia. Walaupun fluiditi agak terhad namun

Liverpool tetap boleh bermain fluid tactical dengan Coutinho dan Sterling serta Gerrard. Swap wing system dan offensive right back juga boleh digunakan.



Kesimpulannya , Norwich pasti akan bermain defensive dan cuba mencari gol awal untuk dipertahankan. Liverpool tanpa Sturridge akan membolehkan LS7 menjadi top man di atas . Ini menjadikan dia lebh direct dan boleh shot lebih banyak . Itulah sebab dia skor banyak lawan Norwich tempoh hari kerana dia exploit peranan dia sebagai spearhead secara maksima. Tapi ini bergantung pada Philipp Coutinho , LS7 menagih kreativiti dia untuk melepaskan Suarez dari tight man marking dengan killer pass sesedap rasa.

Mungkin option lain seperti 4-3-3 dengan moses di wings kiri dan sterlingdi wing kanan boleh digunakan.

Tapi ,Moses masih out of form dan lebih baik satu no.10 dan satu winger dan swap posiotioning oleh sterling jika Liverpool perlukan extra winger iaitu Johnson. Allen dan Lucas adalah ball winner dan mereka penting untuk beraksi berhadapan dengan sistem &039;rempuhan&039; dari midfield norwich. Paling penting tutup Fer dan Snodgrass yang boleh buat gol dari luar dan sebagai key passer dan extra man.



Jangan jadi orang tak kenang budi...Orang dah berbudi , balas la balik. Bantulah kucing hitam comel untuk tewaskan norwich yang fight untuk stay up.



Pandangan anda???



ynwa

kplm

blackcatswewillhelpyou



axello







petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.