.

.

Monday 5 May 2014

Selepas melihat Manchester City mengambil alih takhta Liga Perdana Inggeris, Liv...

Unknown   at  07:41  No comments

Selepas melihat Manchester City mengambil alih takhta Liga Perdana Inggeris, Liverpool pasti tidak mempunyai pilihan selain perlu menang apabila bertandang ke Crystal Palace, awal pagi esok.



Impian Liverpool menjulang Liga Perdana musim ini sedikit terjejas apabila mereka tewas 0-2 di tangan Chelsea hujung minggu lalu dan jatuh ke tangga kedua apabila City menewaskan Everton 3-2, kelmarin.



Liverpool gagal menembusi benteng pertahanan Chelsea minggu lalu walaupun mencatat 73 peratus penguasaan tetapi Rodgers pantas melaungkan amaran perkara itu tidak akan berlaku lagi.



“Anda pasti menerima kritikan sebegitu gara-gara tidak menjaringkan gol ketika menguasai sebahagian besar perlawanan. Ia perkara biasa yang sudah saya hadapi sejak mula-mula bergelar jurulatih,”



“Kami seolah-olah hilang sabar ketika menentang Chelsea dan kami melakukan banyak serangan. Tapi ia sebenarnya bagus untuk kami kerana mulai musim depan, kami akan mengamalkan corak permainan sebegitu dan kami akan turut melakukannya pada Liga Juara-Juara.”



“Itulah yang mahu kami tingkatkan. Ia kekuatan kami. Pemain saya sedar mereka beraksi baik pada sebahagian besar perlawanan musim ini tapi kami cuma hilang sabar pada 20 minit terakhir aksi menentang Chelsea.”



“Bagi saya, ia perkara biasa terutama ketika menentang pasukan teratas. Saya sudah beberapa kali mengingatkan pemain kami tidak sempurna. Perkara sebegitu akan membantu peningkatan kami.”









petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.