.

.

Tuesday 16 September 2014

UCL PREVIEW Liverpool Vs PFC Ludogorets Razgrad. Team News! Liverpool kembal...

Unknown   at  23:13  No comments

UCL PREVIEW



Liverpool Vs PFC Ludogorets Razgrad.



Team News!



Liverpool kembali ke UCL buat pertama kali selepas hilang 5 tahun dari kejohanan itu. Mereka akan melayan pasukan yang penuh misteri dan tidak ada tekanan iaito Ludogorets Razgrad yang layak ke UCL hasil aksi heroic Moti yang menjadi penjaring gol dan goalkeeper bidan terjun mereka dalam perlawanan kelayakan. Liverpool sudah pasti dalam tekanan tersendiri selepas tewas 1-0 di tempat sendiri di BPL.Namun ini adalah pertemuan pertama antara LFC dan Ludogorets. Tiada h2h antara kedua dua pasukan ini,



Last 5 game

Liverpool - L W L W W

Ludogorets - W D W D L



Injury dan Penggantungan



Liverpool



Emre Can (inj)

Johnson (inj)

Sturridge (inj)

Flanagan (inj)

Allen (inj)



Markovic (penggantungan Red Card di Semifinal Europa League bersama Benfica musim lepas)



Ludogorets



Cvorovic (inj)



Stoyanov (penggantungan)



LIVERPOOL TACTICAL PREVIEW!



Antara dimaond atau 4-3-3. 2 formasi yang saya rasa akan menjadi dilema Brendan Rodgers. Dengan Rickie Lambert yang bersedia untuk memulakan perlawanan bersama Balotelli , ia tak mustahil untuk Liverpool bermain diamond dengan twin strikers. Namun option paling selamat Liverpool ialah 4-3-3 dengan Sterling bermain di wide / flanker manakala Lallana akan bermain role hampi sama cuma dia akan berada di narrow atau leboh kedalam . Ini membenarkan Moreno menggunakan chanel di sebelah kiri untuk menyerang. Gerrard Henderson dan Coutinho mungkin akan beraksi di tengah. Dengan sistem back 4 sudah pasti menjadi pilihan utama Liverpool.



4-3-3 mahupun 4-4-2 diamond perlu dimainkan dengan compact central 3 midfielders akan membolehkan lebih senang defensive play connection antara midfield dan back 4. Ini perlu kerana pasukan seperti Ludogorets pasti menggemari sat back and counter attack. jangan biarkan mereka menjaringkan gol awal , kerana jika itu berlaku , Liverpool harus bersedia menghadapi park the bus tactical di anfield. Jangan beri setpiece di area yang tak sepatutnya.



Harus diingat Liverpool memiliki berberapa siri kegagalan berhadapan dengan pasukan yang dianggap winnable di UCL mahupun Europa. BR tidak ada pilihan lain selain menurunkan skuad terbaik untuk 3 mata kerana kumpulan ini bukanlah kumpulan yang predictable.



Prediction



Liverpool 3 Ludogorets 0



fun fact !

Cosmin Moti , pemain CB Ludogorets telah menjadi goalkeeper menggantikan rakanya dalam play off setelah menggunakan 3 pertukaran. Dalam penentuan shotout , beliau menyelamatkan 2 cubaan dan membawa pasukan ini ke pentas tertinggi kelab Eropah buat pertama kali.



kplm

axello









petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.