.

.

Friday 28 November 2014

DUO DEFENDER MLS KE LIVERPOOL Dua pemain pertahanan bagi kelab Vancouver Whitec...

Unknown   at  20:10  No comments

DUO DEFENDER MLS KE LIVERPOOL



Dua pemain pertahanan bagi kelab Vancouver Whitecaps, Sam Adekugbe,19 dan Christian Dean,21 telah disahkan bakal menjalani latihan bersama skuad Liverpool pada 1 hingga 7 Disember ini. Latihan ini merupakan kali kedua bagi mereka berdua, dengan sebelum ini bersama Rangers FC, bersama dengan pemain midfielder Kianz Froese.



Adekugbe yang bermain untuk posisi left-back 5 penampilan sebagai pemain regular pasukan musim ini sejak menandatangani kontrak bersama pasukan pada Ogos 2013. Beliau juga merupakan kapten kepada skuad bawah 20 Kanada ketika seri 2-2 menentang England di Bournemouth pada awal bulan ini.



Pemain ini merupakan kelahiran London dan pernah menetap di Manchester sehingga berusia 9 tahun sebelum berhijrah ke Kanada pada tahun 2004.



Sementara itu Dean, yang mampu bermain sebagai Centre-Back dan juga Left-Back telah terlibat bersama pasukan bawah 23 tahun USA, dan dikatakan berpotensi untuk menjadi antara pemain yang merebut tempat bersama skuad Piala Dunia 2018 nanti.



Biarpun kedatangan mereka nanti ke Liverpool hanya sekadar untuk kecergasan dan juga pengalaman bersama skuad Liga Perdana Inggeris, namun itu tidak menghalang mereka untuk mencuba menarik minat kelab dengan kebolehan mereka.



*So, untuk duo kelab Amerika, Welcome SamAdekugbe and christiandean22 to LFC for this Disember, and Goodluck. Take Your Chance and Grab Your Luck there. (Opsss, terlebih sudaa)



KPLM

YOP









petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.