.

.

Wednesday 28 January 2015

FT 1-0 AET (AGG 2-1) CHELIV Chelsea Going To Wembley... ~By Axello Five star...

Unknown   at  06:48  No comments

FT 1-0 AET (AGG 2-1)



CHELIV

Chelsea Going To Wembley...

~By Axello



Five star match...



Liverpool dalam on top defensive form tapi serangan menyebabkan pasukan ini gagal progress. 34 shots on Goal cuma 1 gol dihasilkan daripada 2 Leg combined cukup untuk merumuskan kenyataan perit.



Johnson dan Balo lose mark ke atas Ivanovic mengulangi kejayaan pemain itu menumpaskan Liverpool di pentas kalah mati dengan header. Balotelli lose ball dan memaksa Lucas melakukan hadangan dan foul.



Mignolet cukup kental di depan gol. Banyak shots chelsea diselamatkan. Highlight persembahan beliau ketika berjaya steal the ball form Costa dalam one on one. Mungkin ini adalah antara persembahan terbaik Mignolet dalam karier. Seperti biasa bila Mignolet on form , seringkali isu no finishing dan wrong result menggerhanakan persembahan beliau.



Defensive unit berjaya mengekang free-scoring man Costa daripada mendapat walaupun single goal. Skrtel cukup mantap dan dia dan Can masih mampu menahan tekanan walaupun kehilangan Sakho yang mungkin menjadi turning point selepas itu.



Di masa tambahan jelas kedua dua pasukan keletihan dan Chelsea mendapat goal bukan daripada open play.

Yang pasti perlawanan ini layak digelar semifinal sebenar bila kedua dua pasukan saling pressing dan tempo yang cukup tinggi. Tension dan superb individual movement juga turut dihidangkan.



Time To move on , We lost one but we still have 2 knock out game in hand. Then the priority is the top 4. Banyak yang positif daripada yang negatif. Walaupun di extra time Curtois tak banyak kerja namun Liverpool cukup mengancam di First half. Saya ada highlight , jika team ini lebih klinikal , tak mustahil Liverpool ke bilik persalinan dengan 2 atau 3 gol.



Costa stomp challenge mungkin akan menjadi perdebatan, dan saya rasa ia bukan turning point utama, yang masalah ialah Liverpool sendiri yang sangat soft di final third !



To all my friends yg Chelsea Fans :TAHNIAH CHELSEA !

Nice campaign so far tapi Liverpool jelas tak memberi laluan mudah sperti yang diramalkan. Unit pemain muda Liverpool telah sedaya upaya cuma finishing , finishing dan finishing yang tak ada.



To my beloved Reds Fellow ,No need to be sad , keep your head up high ! We still have a good campaign running.



GETGERRARDTOWEMBLEY



Saya memetik :

MOTM : Eden Hazard

LIVERPOOL MOTM: Simon Mignolet.



kplm

axello









petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.