.

.

Thursday 1 January 2015

Isu Perlukah Liverpool terlibat aktif sekali lagi dalam transfer window menjadi...

Unknown   at  07:17  No comments

Isu Perlukah Liverpool terlibat aktif sekali lagi dalam transfer window menjadi isu hangat setelah laporan media di UK menyatakan Rodgers tak mahu terlibat dalam aktiviti kali ini. January window adalah window untuk merawat dan memperbaiki segala luka dan kegagalan sistem hasil pintu perpindahan akhir musim. Tak ramai nama besar yg dijual dalam window ini. Dan jika dijual , Marquee player boleh mencecah 20%-30% lebih mahal kerana kebanyakan kelab yg in form kerana player tertentu enggan menjual pada masa ini . Biasanya window ini adalah bukan berdasarkan laporan scouting yg lebih lengkap sebaliknya lebih kpada prestasi dan prestij semasa seseorang pemain. Ia agak gamble jugak. Alex Ferguson dan antara yg agak tidak aktif dalam January.



Ada pengurusan kerap menjadikan January sebagai window menjual pemain kerana market price yg agak tinggi dari sepatutnya.



Saya secara jujur rasa Liverpool patut sign 1 atau 2 pemain dari window ini dengan DMF dan CF adalah perlu. Tapi jelas dalam penulisan saya bertajuk Bye 2014! Welcoming 2015 , saya menjangkakan Rodgers sudah bersedia akan kemungkinan ini. Selepas 100m+ dibelanjakan, ia agak janggal untuk mendesak, tapi jika ada transfer kitty diberikan ,ia pasti akan digunakan. Dengan Transfer Committee yg agak poyo, ia adalah satu gamble utk terlibat dan tak terlibat. Apa yg pasti Rodgers dah ada plan utk isu no striker jika injured , dan juga isu no proper DMF. 3-4-3

Sterling dan Lallana di attacking front bila perlu dan 3 CB dibelakang utk mengurangkan impak tak ada proper DMF selain Lucas.



** Liverpool akan terlibat dalam signing tapi bukan marquee, dan mungkin berpotensi sell before buy!



IN Ayre We .....



kplm

axello









petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.