.

.

Friday 23 January 2015

Kehenseman yang disalah guna.... ~ By Axello Narrowed minded, ignorance dan gl...

Unknown   at  18:02  No comments

Kehenseman yang disalah guna....



~ By Axello



Narrowed minded, ignorance dan glory hunter. Sayang bila hidup tak kisah dan tak menghormati orang lain. Mungkin dia cuma berkawan dengan penyokong Manchester United sahaja dan tak seorang pun kawan dia optional, wah hebat. Extremist yg ibarat masuk rumah orang dan mempertikaikan kenapa nak duduk kat sini. Siapa yg low IQ? Ibarat Anda pergi kampung Melayu dan mempertikaikan kenapa org disitu cakap Melayu? Itu disrespect. INI KPLM dan bahasa dan retorik dan repertoires kami memang dalam laras Liverpool. ATAU anda mencari formula baru nakkan komen daripada netizen selepas post di personal FB hambar.



Saya ada beratus kawan penyokong manchester united yg real fans dan budaya macam ni cuma ada pada gloryhunter dan ignorance. Saya tak pernah menerjah page man utd utk mengutuk atau memperlekehkan pilihan orang. Rivalry is sweet tapi not hatred.

Jauh sekali menggunakan terma yang provokasi. 26 years and counting but we still have our own community. Sesuatu yg tak dimiliki oleh blackburn dan newcastle. Mana ada komuniti balckburn dan newcastle berkembang sebesar Liverpool? Sorry didnt means to be disrespect tapi ini soal how special Liverpool is. Dalam northwest derby saya menghormati dan declare kemenangan United.



Bill Shankly pernah menawarkan Man Utd berbeerapa player dari team utama ketika Man Utd jatuh dan rebuild daripada Munich Tragedy

Saya sendiri tak pernah menggunakan terma Man U dalam penulisan saya sebab ia adalah sensitif kepada penyokong United sedangkan ada penyokong Man Utd sendiri yg kurang ilmu menggunakan perkataan itu. Pengurusan man utd menolak offer shankly kerana soal menjaga emosi dan affair antara 2 kelab ini.



The table will never stop us Mr. Paul. U are not football fans, u only manchester united fans.

Saya dalam proses penulisan perbandingan the back 3 United dan Liverpool, tu pun saya revised berkali kali takut ada ayat disalah interprestasi oleh rakan peminat Man utd dan bolasepak. Kami banter each other, kami gelakkan dan trolling each other tapi untuk mempersoalkan pilihan saya, ia adalah disrespect.



Kenapa kami di tempat ke 7? IA adalah kisah yg sama disaat anda kehilangan Sir Alex Ferguson. Kami kehilangan SaS.Lebih parah lagi separuh musim tanpa satu S daripada SaS dan kami cuba survive macamana anda cuba survive tanpa SAF. Struggle!Tapi man utd tetap ada follower sebab di Malaysia, man utd, arsenal dan Liverpool antara kelab yg special komunitinya. Chelsea adalah era modern yang akhirnya membentuk satu terma bernama the BIG Four. Jangan Minat Manchester United shaja,minatlah bolasepak, saya boleh ajar anda menonton bola dengan menghayati rivalry dan history!

Hostory yg membuatkan Alex Ferguson dan Giggs declare Liverpool sentiasa lawan lebih penting berbanding derby setempat Manchester.



PATRICE Evra pernah mengundi Luis Suarez sebagai PFA player of the year. Ryan Giggs dan pemain United musim lepas pernah terlibat dengan ikhlas dalam upacara melepaskan belon sempena simbolik kepada peristiwa the 96.



Semua itu yg menjadikan kita berasa, they are real football community dan bukan Manchester United commnunity semata mata.



Sekian



We are rival but not enemy!



kplm

Axello









petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.