.

.

Sunday 19 April 2015

FT MATCH REPORT NONLFC Chelsea 1 Manchester United 0 Chelsea semakin pasti m...

Unknown   at  07:44  No comments

FT MATCH REPORT NONLFC



Chelsea 1 Manchester United 0



Chelsea semakin pasti mengikat kejuaraan Liga Kali ini. Ia lebih kepada kemenangan defensive unit yang keep it clean. United gagal mendapatkan keputusan lebih baik walaupun menguasai 70% perlawanan



Hazard&039;s Goal



Ia adalah kombinasi tidy play antara Fabregas dan juga cheeky back heel pass Oscar. Pemain United gagal mengejar Hazard dan beliau mudah slotting bola di celah kangkang De Gea.

PFA player of the year ??? Kemungkinan besar !



Rooney Drop Deep



Rooney bermain terlalu deep. Jika menentabg LFC dan City , ia mungkin excused sebab Mata, Young dan Fellaini on form di hadapan. Kali ini ketiga tiga mereka disenyapkan Matic , Zouma dan Ivanovic. Manakala Falcao seakan akan gagal menghasilkan produk lebih tajam.



Saya cuma melihat Rooney sebagai main man untuk melakukan tugas menjaringkan gol. Namun sepanjang game dia tetap di deep area dan cuma menjadi extra man bila pressing.



Falcao performance



Mungkin ada satu woodwork dan satu key block by Cahill namun saya tak nampak dia cukup precisive seperti yg dia lakukan di tugasan antarabangsa. Agak banyak berada di centre circle pada first half dan menyukarkan free flow. Persembahan lebih baik di second half.



Chelsea Defensive Tactical



Semua orang tahu kemampuan pasukan ini untuk bertahan. Mereka sangat solid dan begitu kuat di duel. Mereka sentiasa memastikan Fellaini dikawal dan tidak berada berdekatan Curtois. Zouma dan Matic tamat energetic di tengah.



Manchester United Subs



Tak banyak yg berubah dan disumbangkan oleh tactical subs. Saya rasakan mengeluarkan Shaw adalah setback kerana dia adalah pemain yg paling kerap akses ke dalam kotak D. Di Maria san Januzaj turut gagal memberikan impak. Jadi ia tiba tiba menjadi ibarat technical subs bermakna, cuma mendapat fresh player.



Kualiti United dan Chances Created



Mereka menekan dan mendominasi. Dengan sikap pasif Chelsea , membuatkan pemain seperti Valencia dan Herera amat banyak memegang bola. United melakukan 607/665 passes dan ia satu jumlah amat besar.



Mereka gagal converting 15 keypasses menjadi gol. Agak menyedihkan! Cuma 2 shots on target.



Fair Result ?



Tidak! Ia adalah UGLY WIN. Sperti yg saya katakan tadi, ia adalah defensive teamplay. Chelsea cuma tak mahu kalah dah tak ada assesment untuk pemain seperti Drogba walaupun beraksi hambar, Chelsea lebih memberikan fokus kepada menguatkan bahagian lain dan bukan attacking line. Cuma Hazard yg nampak ekskslusif.



Win ugly memang telah menjadi pra-syarat untuk mana mana pencabar gelaran pada peringkat seperti ini. Yang penting adalah mereka berjaya memenangi perlawanan. Kualiti tolak tepi, sebaliknya kuantiti gap mata adalah segala galanya.



Kemenangan ini meletakkan mereka 10 mata di hadapan Arsenal yg berada di tempat kedua.



Prestasi Manchester United



Walaupun United bermula dengan baik, dan hampir mendahului melalui Wayne Rooney, namun mereka tidak cukup tajam di final third dalam keseluruhan perlawanan. Taktikal mereka sudah dapat dikesan oleh Mourinho. Meletakkan Falcao untuk sentiasa di belakang Cahill masih tak cukup untuk mendapatkan sesuatu.



WiselPenamat



Tahniah Chelsea. Win is a win tak kisah ugly ke beauty. Bagi United ia adalah kekalahan yg cukup frustrating selepas memerah energy cukup banyak untuk game ini dan mereka adalah better team.



MOTM : Eden Hazard



Statistik



Chelsea V Man Utd

7(2) Shots (on Goal) 15(2)

13 Fouls 11

3 Corner Kicks 7

2 Offsides 3

30% Time of Poss. 70%

3 Yellow Cards 1

0 Red Cards 0

2 Saves 1



kplm

axello









petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.