.

.

Saturday 4 April 2015

FullTime Review Arsenal 4 Liverpool 1 Persembahan yg cukup naif dan mediocre....

Unknown   at  22:32  No comments

FullTime Review



Arsenal 4

Liverpool 1



Persembahan yg cukup naif dan mediocre. Arsenal ada segala hak dan selayaknya menang.

3 gol dari jarak jauh adalah membuktikan ia adalah masalah teknikal, positioning dan intensity untuk bersaing. Bersaing?



YES! KITA tak kompetitif langsung dari semua segi . Kualiti passing, fokus, tactical , technical semua di belakang Arsenal. Terutama pada first half. Second half improved tapi tak ada key passes atau chances creatuon berterusan dan produk akhir lemah.



TeamSelection



Memilih pemain yg kontroversi untuk start adalah questionable. Tak ada apa yg special ! Dan dia bukan Luis Suarez yg merengek mak pundah tetapi masih mampu untuk memneritahu Arsenal, price tag saya memang mahal. 50 Juta untuk sterling? Please bank in now Mr. Wenger.



Defensive



Berberapa bulan lepas, Liverpool adalah pasukan defensif yg mantap tapi kali ini memang mediocre. Can ? Sekali lagi gagal mengawal disiplin. Tak dinafikan dia mungkin dah membuat yg terbaik. Sakho ? Toure ? Toure nampak macam budak 17 tahun melakukan debut di Emirates. Sayang sekali saya memang nak dia di first 11 dan tak sangka ini plak jadinya.

Sangat low quality berdepan pasukan yg dalam mood seperti Arsenal , 4 gol adalah angka selayaknya.



AttackingLine



13 shots on goal cuma 2 on target ? 1 adalah penalti. Open play cuma 1 saja. Poor!

Cuma 108 hantaran di final third dan Arsenal dengan 141. Bermakna memang lose ! Liverpool grow up untuk memperbaiki possesion dan passes lebih banyak tetapi lack of action di final third.



Arsenal



They play like Arsenal vs Liverpool that not play like Liverpool. So deservedly 3 points and 4 goals.

Mereka tak lah sangat supreme pada start tapi sifat taktikal Liverpool yg sit deep membolehkan mereka grow up. Selepas gol pertama Bellerin mereka jadi superior dan merasakan Liverpool memang tak bernafsu sangat untuk mengancam kubu mereka.



DisplinArsenal.



Selepas leading 3 gol mereka lebih safe play. Daripada 60% possesion first half menjadi 49% saja di second half. Mereka tahu bila patut attack, bila patut defend. Absorb tekanan dengan baik. Dari segi aspek tenikal memang Arsenal lebih baik. Ada cazorla, alexis dan ozil dalam pasukan dan selayaknya mereka bersaing kejuaraan jika tak mabuk ketum pada awal musim dengan low key performance oleh ozil. Dan kini the gunners dah start boleh lekatkan patch UCL kat jersi musim hadapan.



4-1 memang pedih namun saya akan kekal bersama pasukan saya. Gunners fans ! Enjoy your wonderful day and year 2015. The best team win !



To my fellow Liverpool fans ! DONT LET OUR TEAM WALK ALONE ! kalau meroyan sekejap tak apa cuma jangan mencarut level sakai. Chill...



Analisis taktikal dan report card akan saya cuba postkan dalam tangisan!



kplm

axello









petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.