.

.

Wednesday 22 April 2015

Hikayat 212 JUTA by Axello Ini adalah sambungan cerita semalam. Isu tidak ada...

Unknown   at  20:12  No comments

Hikayat 212 JUTA

by Axello

Ini adalah sambungan cerita semalam. Isu tidak ada marquee signing dalam pasukan ini. Kuasa beli masih lemah walaupun accumulative nett spendings adalah tinggi. Apa maksud kuasa beli marquee player. Ia ibarat anda ada emak anda bagi RM212 hengget tetapi anda tak ada kemampuan nak beli Topup RM53.00 (after GST) kerana anda perlu belanjakan ia di different areas. Ini kerana, emak anda aka SHOPPING COMMITEE menetapkan anda perlu beli buku rujukan , pensil, majalah mangga, buku resepi , lauk dan sebagainya, dan balance boleh la anda beli topup aka Marquee target anda. Jadi ia adalah bukan untuk 1 transaksi,takut balik rumah anda akan dipersoal, aku bagi RM212 ko cuma beli 5 buku saja ? dan beli topup ?

Baru baru ini FSG mengumumkan mereka akan kekalkan Rodgers mengulangi kenyataan mereka sekitar. Oktober apabila LFC berada di form mengarut.n KENAPA mereka masih ada intention untuk kekalkan Rodgers? Dalam bolasepak esok lusa memang cerita lain. Even Steven Gerrard dan Lampard pun
boleh tinggalkan &039;Istana&039; masing masing inikan pula orang lain.

ANFIELD RE-DEVELOPEMENT

Ini adalah antara sebab kenapa FSG terpaksa masih &039;kedekut&039; dengan duit. Anda pernah baca ulasan tentang new Anfield ?
Saya menyokong proje JW Henry yang akhirnya menyatakan dia tak mahu stadium baru di Stanley Park, sebab ia tak akan pernah menyamai suasasana di Anfield. Jadi JW Henry telah splash the cash untuk turut melabur dalam projek &039;pembesaran&039; Anfield yang sedang berlaku kini.

Kesannya adalah Rodgers terpaksa menerima hakikat yang dia cuma ada duit bila menjual players. Daripada Suarez sehinggalah ke Downing semua cash tersebut digunakan untuk membeli pemain baru. Jadi, FSG merasakan ia adalah satu pengorbanan besar untuk Rodgers tidak merungut kerana tidak ada marquee signing sedangkan baru menamatkan liga di tempat ke-2 dan kempen LFC musim ini ada UCL dan more game.

TC

Saya tak rasa kedudukan Brendan Adalah 100% selamat namun selagi lagi tak ada manager dari profil A yang sanggup bekerjad di bawah TC, Rodgers adalah manager terbaik yang boleh bekerja di bawah TC. Kloop, Rafa dan mana mana calon lain adalah anti TC dan mereka sukakan freedom dalam jual beli.

10 Players Akan Keluar

Ini antara zig zag dalam pengurusan Rodgers yang perlu dibuat untuk mendapatkan dana. Mungkin ia kerana gagal mencapai KPI atau expected transfer request. FSG baru berjanji akan splash cash namun adakah TC akan menetapkan jumlah duit itu adalah untuk jumlah players yang sekian sekian ? Itu adalah amat general, sama ada untuk splash cash dalam satu transaksi atau spalsh cash dalam satu window. Sama kes macam beli topup tadi la.

Kesimpulan
Saya susah nak menilai FSG sebagai teruk kerana mereka dalam proses menambah kapasiti stadium Anfield untuk mendapat more revenue dari setiap matchday. Ini semua sebab Anfield. FSG antara kompeni dan franchaisor terkaya di dunia. Cuma saya harap akan ada marquee signing. Tapi yang pasti FSG ada jasa besar mengeluarkan Liverpool daripada masalah hutang yang ditinggalkan Gillet-Hicks. Dan Rodgers management team antara
pihak yang membantu.

KPLM
AXELLO




petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.