.

.

Monday 27 April 2015

Kenapa Philippe Coutinho berhak tersenarai dalam PFA&x2019;s team of the year? Terdap...

Unknown   at  22:07  No comments

Kenapa Philippe Coutinho berhak tersenarai dalam PFA’s team of the year?

Terdapat beberapa persoalan yg telah dilontarkan oleh media & juga peminat bola sepak tentang pemilihan Coutinho dalam senarai PFA’s team of the year.

Ekoran pemilihan itu, Coutinho telah dikritik hebat kerana beliau tidak melakukan banyak assists & juga gol berbanding pemain lain.

Segelintir pihak mungkin berpendapat statistik itu perkara paling penting dalam bola sepak & jika anda hanya memandang pada statistik semata mata mungkin Coutinho tidak layak tersenarai dalam PFA’s team of the year.

Akan tetapi, pemain yg diberi julukan &039;The Magician&039; itu telah menampilkan aksi yg mengagumkan untuk musim ini meskipun Liverpool menghadapi masalah untuk menjaringkan gol & Coutinho muncul watak terpenting untuk Liverpool musim ini.

Coutinho merupakan seorang pemain yg kreatif & beliau juga berjaya menjaringkan lebih banyak gol berbanding musim lepas. Menjaringkan gol yg &039;spectacular&039; & penting untuk Liverpool seperti jaringan beliau ketika menentang Manchester City FC.

Musim ini Coutinho telah meningkatkan mutu permainannya & lebih matang bila bermain walaupun masih berumur 22 tahun.

Pemain kebangsaan Brazil itu sangat penting untuk pasukannya dimana setiap serangan yg dilakukan dipengaruhi oleh pergerakan beliau & sekiranya beliau beraksi dengan baik, Liverpool FC juga akan beraksi dgn baik.

Jadi, jgn melihat atau menurut 100% pada statistik & lihat sendiri aksi pemain tersebut & Coutinho adalah antara pemain tebaik dalam Liga Perdana Inggeris & beliau layak diiktiraf dalam PFA’s team of the year.

AkeyKPLM
kplm
MembacaAmalanMulia :D




petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.