.

.

Friday 3 April 2015

LITTLE MAGICIAN DI BUMI BERTUAH ANFIELD. Selepas Doni ,Diego Cavalieri,fabio Au...

Unknown   at  10:36  No comments

LITTLE MAGICIAN DI BUMI BERTUAH ANFIELD.



Selepas Doni ,Diego Cavalieri,fabio Aurelio dan Lucas.Seorang lagi penari samba menjejak kaki ke Anfield.Sejarah beliau bermula dia Anfield selapas Liverpool dilaporkan mempersetujui pembiayaan pembelian £ 8.5m dari Inter Milan untuk Coutinho .Southampton juga menyatakan minat dalam mendapatkan khidmat Coutinho, tetapi minatnya terhadap Liverpool, beliau telah menolak tawaran dri kelab lain termasuk bekas managernya Mauricio Pochettino yg baru sahaja menjadi boss Southamton.



Dia melakukan debut pada 11 Februari 2013 menggantikan Stewart Downing di minit 78 ketika liverpool ketinggalan 2-0 melawan West Brom di Anfield. Kurang dari seminggu kemudian, pada tanggal 17 Februari ia mencetak gol pertamanya untuk Liverpool pada debut penuh dalam kemenangan 5-0 atas Swansea City , 16 saat sahaja memasuki separuh masa kedua, setelah mendapat assist cantik melalui Luis Suarez. Dan pada 2 Mac, ia dia telah mencetak gol pertama dan kedua untuk Liverpool pada kemenangan 4-0 menentang Wigan Athletic .



Dianggap sebagai role nombor 10 pemain yang penuh dengan tipu daya, bakat, kesetiaan dan naluri gol yang tajam.Coutinho mampu ditempatkan sebagai pelbagai posisi serangan. Dia juga memiliki kelajuan dan kemampuan yang untuk membuka pertahanan dengan juga menggiring bola dan melakukannya secara konsisten!!!

Tidak hairanlah jika dia melakukan sesuatu diluar jangkaan.Hampir setiap jaringannya pasti mengingatkan kita tentang perlawanan tersebut.Dari kelebihannya yang mampu mengekalkn trajoktori struktur tubuh,dia bagaikan menari mengikut irama.Beliau juga antara pemain yg cekap menjadi pelakon.Sebab itulah sukarlah Coutinho dikesan melakukan foul..apatah lagi kad kerana mengasari lawan.coutinho juga antara pemain yang cepat mengadaptasi corak permainan Premier League yang &039;Kick and Rush&039;.

Pernah ditanya mengapa dia memilih Liverpool destinasinya.dan dia menjawab:-

&039; Aku Coutinho..Aku Coutinho..Aku Coutinho..

Biarlah aku kagum menyanyi bersama penyokong paling hebat&039;

[ Im Coutinho..Im Coutinho..Im Coutinho..

Let me proud sing with the best fans ever ]

Goodluck Coutinho!!!!



- AHFAI -

KPLM

LFC









petikan dari Laman Web/FB Kelab/Penyokong LFC Malaysia

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.